vrijdag 29 juni 2007

greenchoice


Vorige week kwam er weer zo’n mannetje langs van essent, om de meterstanden op te nemen. Best aardige kerel overigens hoor, Klaas heette die.

Ik ben er altijd wat huiverig voor. Beetje hetzelfde gevoel als wanneer je een envelop van de belastingdienst in de bus krijgt. Ook al weet je zeker dat je alles goed hebt ingevuld en je niks hoeft bij te betalen (of misschien zelfs terugkrijgt), dan toch de angst dat ZIJ een fout hebben gemaakt waardoor JIJ moet betalen (paradoxje). En je vervolgens via veel procedures JOUW geld terug mag proberen te vorderen. Niet dat ik Klaas niet vertrouwde maar zijn aanwezigheid triggerde mijn “Essent-fobie".

Al jaren betaal ik veel te veel geld aan energie, vind ik zelf. Waar mijn vrienden, die huishoudtechnisch zo’n beetje hetzelfde leven leiden, óók al veel geld betalen, betaal ik drie keer zoveel. En moet ik, wat ik ook doe om te bezuinigen, elk jaar bij betalen.

Klaas was vrij snel klaar en ik verwacht binnen een week of 2 dan ook een afrekening.

Ik hou er niet van. Al ben ik er dit jaar wéér van overtuigd dat ik geld terug ga krijgen krijg ik straks toch weer even kippevel als ik het essentlogo in mijn brievenbus zie liggen.

Nu zul je zeggen, dan ga je toch weg bij Essent! Dat heb ik ook gedaan, tenminste voor elektriciteit. Beetje per ongeluk want er kwam drie jaar geleden iemand aan de deur:

Zij:Hoi ik ben van Greenchoice, wilt u wat meer informatie ontvangen?

Ik:Ja leuk!

Zij:dan moet u hier even tekenen!

En ik was lid van Greenchoice…

Beetje naïef verhaal maar het is me op energiegebied het mooiste wat me ooit is overkomen. Ondanks het feit dat ik 5 maanden dubbel heb betaald omdat Essent die tijd nodig had om achter mijn adres het elektriciteits-vinkje uit te zetten, viel ik bij Greenchoice in een warm bad.

Ik wil van jawisjong.nl geen reclameblog maken maar Greenchoice verrast mij elke keer weer op het gebied van klantvriendelijkheid, service, snelheid en kwaliteit. Ik heb het gevoel dat als ik ze bel er een mevrouw zit die speciaal een telefoon bewaakt waar ik misschien weleens op zou kunnen bellen. Geen wachtlijst, bandjes en ander KPN-gedoe. Gewoon mevrouw Choice aan de lijn.

Ook de site is prachtig en overzichtelijk. Naar aanleiding van het bezoek van Klaas ging ik gister ook even naar greenchoice.nl en daar zag ik dat de makers het woord “producten” met een “k” spelden (kijk!)… Ik heb ze dus even gemaild dat dat niet klopt, zo’n eikel ben ik dan ook wel weer. Vandaag kreeg ik een mailtje terug, met excuses

Vanaf volgend jaar ook gas bij Greenchoice dus, dan maar weer vijf maanden dubbel…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten